En løbedagbog

om at opdage glæden ved bevægelse i naturen, men også om at tage vare på sig selv efter angst, stress og depression. Kort sagt om at gnave løs nederst på stammen af det, der spærrer for dit udsyn, sætte bo i den fældede krone og bruge materialet til at konstruere naturlige oversvømmelser. Jeg ønsker for bloggen, at den kan være min og andres motivation, at I læsere vil blande jer rigtig meget, så vi kan inspirere hinanden. Dette er IKKE en ekspertblog, for jeg ved intet om løb udover at jeg løber. Velkommen.

lørdag den 1. september 2012

Du skal da lige se min vandpyt

Det var nanometer fra at jeg plaskede ud i den, fordi jeg for en gangs skyld ikke havde holdt øje med stien. Jeg var nemlig på udkig. Efter et egern, der fulgte mig på vej. Jeg nåede ikke at tage et billede af det, men til gengæld bremsede jeg kraftigt op foran det smukkeste billede af skoven på hovedet og septembers blå himmel for mine fødder.

Jeg har efter min lægskade haft svært ved at slappe af med de små restitutionsture med løbe-gå-intervaller. Jeg TRÆNGER til at løbe igennem. Og efter et par ture med streng disciplin og en god portion irritation og utålmodighed - og skaden, der sprang op igen - smed jeg alt grejet. Endomondo, musikken (den hænger stadig og dingler om halsen på mig) ur. I stedet puttede jeg kameraet i lommen. Jeg holder meget af at fotografere, og vi har lige fået nyt kamera. Jeg er så først ved at finde ud af at indstille det, men dejligt er det. At løbe afsted og at give sig tid og ro til at tage billeder. Desværre kan man ikke på billederne se, hvor skønt der er i min skov. Gabene ser fladere ud, lyngen er blegere og dufter slet ikke, fuglesangen mangler, men bloggen må nøjes med afglansen. Jeg er tilbage i løbelivet takket være min gode cykel og nu også mit kamera, der giver mig de nødvendige pauser og styrke i både sjæl, humør og ben.


Det er i øvrigt længe siden, jeg sidst har opdateret...sammenfaldende med skolestart, pudsigt nok :-)

Status uge 32
Mandag:           Cyklede i skole 8,8 km
Tirsdag:             1. løbetur 2,19 km interval
Onsdag:            Cyklede i skole 8,8 km
Torsdag:           Løb 3,42 interval
Fredag:              Cyklede i skole 8,8 km
Lørdag:            
Søndag:             Løb 1 km – av L
Status uge 33
Mandag:           Styrketræning
Tirsdag:             Cyklede i skole 8,8 km
Onsdag:            Styrketræning
Torsdag
Fredag:              Cyklede i skole 8,8 km
Lørdag:             Styrketræning
Søndag
Status uge 34
Mandag:           Cyklede i skole 8,8 km
Tirsdag:             Styrketræning
Onsdag:            Cyklede i skole 8,8 km
Torsdag:           Styrketræning
Fredag:              Cyklede i skole 8,8 km
Lørdag
Søndag:             Styrketræning
                           Løb 3 km J
Status uge 35
Mandag:           Cyklede i skole 8,8 km
Tirsdag:             Cyklede i skole 4,4 km
                           Punkterede foran skolen – gik 4,4 km J         
                           Løb 3 km
Onsdag:            Cyklede i skole 4,4 km
Torsdag:           Cyklede i skole 8,8 km
                           Løb 3 km
Fredag:              Pausedag
Lørdag:             Løb en 3.68 km fototur
Søndag:             Vi får se – i dag er det lørdag J


Ingen kommentarer:

Send en kommentar