En løbedagbog

om at opdage glæden ved bevægelse i naturen, men også om at tage vare på sig selv efter angst, stress og depression. Kort sagt om at gnave løs nederst på stammen af det, der spærrer for dit udsyn, sætte bo i den fældede krone og bruge materialet til at konstruere naturlige oversvømmelser. Jeg ønsker for bloggen, at den kan være min og andres motivation, at I læsere vil blande jer rigtig meget, så vi kan inspirere hinanden. Dette er IKKE en ekspertblog, for jeg ved intet om løb udover at jeg løber. Velkommen.

onsdag den 20. marts 2013

Jævndøgnstur

Først den ene vej.....

Og så den anden vej

I dag er dag og nat lige lange over alt på kloden. Det er magiens dag, hvor samhørighedens sus blæser i de krogede trækroner og vindene sender kærligheden videre til de, der savner. Sneen har dalet stille og tæt hele formiddagen. Det er ikke specielt koldt. Lige under frysepunktet. To møder i rap, som ville have fyldt min dag fra 8 til 16.30, er på magisk vis begge flyttet til "en anden dag ude i den uvisse fremtid" og onsdagen er pludselig igen min egen. Efter at have bundet fin sløjfe på et par løse ender på arbejdet, trak jeg i mange lag løbekluns og tog en lille jævndøgnstur. Alt var smattet i skoven, glat og mudret, så det blev 1½ km ned ad vejen til byen gennem skoven og samme 1½ km tilbage igen. På snedkerens opfordring er der et gps-ur på vej til mig som en slags 1 års fødselsdagsgave (mon han læser med her på bloggen??? :-)) og i går ankom en pakke med vædskebælte og to par kompressionsstrømper. Så det var jo oplagt at prøve noget af det af. Jeg fyldte to af flaskerne til bæltet med vand og fik bekræftet, at mit lille pocketkamera lige kan være i lommen foran på bæltet. Strømperne bliver jeg glad for, kan jeg mærke. De støtter lige der, hvor jeg sidste år fik skader, da jeg satte farten i vejret og distancen op. Og på min lille tur i dag var der ikke som vanligt "betonben" efter 2 km. Jeg har stadig let ved at syre til, og endnu lettere hvis jeg har spist let. Men turen i dag var præget af go´e ben, der fandt trittet med Klezmofobias vidunderlige hvirvlende numre i ørene. "Cirkusmusik" kalder Svend det. Jamen , så lad mig da være den støt dundrende elefant, der lunter gennem manegen, ud under tæppet, ud i skoven og griber snefnuggene med læberne undervejs. Trompeterede gjorde jeg dog ikke, men jeg glæder mig da over, at vinteren tilsyneladende bare bliver ved og ved, så jeg rigtig kan få brugt mine løbehandsker, pandepåndet, blinklysarmbindet, refleksvesten, termoløbetøjet og alle de mange lag andet, der må til. Tænk, hvis jeg var kommet til at bruge penge på noget, der ikke var BRUG FOR!!! men dét er der - heldigvis for det! 

Endomondo gav mig en pokal, da jeg kom hjem: Ny km-tid: 7,20. Gennemsnitstiden er nu 8,12

Glædeligt magisk jævndøgn til hele verden

Ingen kommentarer:

Send en kommentar