En løbedagbog

om at opdage glæden ved bevægelse i naturen, men også om at tage vare på sig selv efter angst, stress og depression. Kort sagt om at gnave løs nederst på stammen af det, der spærrer for dit udsyn, sætte bo i den fældede krone og bruge materialet til at konstruere naturlige oversvømmelser. Jeg ønsker for bloggen, at den kan være min og andres motivation, at I læsere vil blande jer rigtig meget, så vi kan inspirere hinanden. Dette er IKKE en ekspertblog, for jeg ved intet om løb udover at jeg løber. Velkommen.

mandag den 7. maj 2012

10 %

Så har jeg tabt de først 3 kg siden 20/4
Det lyder ikke af meget, men det er alligevel 10 % af de 30, der skal af.
Sjovere er det at se på målene.
33 cm er væk målt de syv steder: bryst - talje - hofte - begge overarme - begge lår
De ni er smeltet væk i taljen, og ih, hvor det pynter.
Fem på både bryst og hofte
Heldigvis er det bedste af  mig tilbage :-)
Ikke så sært, at tøjet falder anderledes.

Nu BEHØVER jeg jo slet ikke hverken måle, veje eller se i et spejl for at mærke, hvor rart det er, men jeg holder jo så meget af tal og statestik.

Tydeligst er det at mærke letheden, når jeg skal samle ting op fra gulvet, løfte en stol i en hånd, bære varer ud fra bilen, danse med eleverne, tage trapperne (heldigvis er der masser af trapper på den nye skole)

8 kommentarer:

  1. Tillykke med det flotte resultat :-)

    SvarSlet
  2. Tillykke med det. Næ, det er ikke kiloene det handler om. Nu har du jo fået muskler i stedet for fedt, og de vejer jo også. Men tillykke med de 33 cm, det kan bestemt både ses og mærkes - det hele ER lettere så, jeg kan godt forstå du er glad og stolt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mona! Jeg nyder det også, kan du tro. Du har nok ret i, at der er lavet muskler. Dem trængte jeg til:-)

      Slet
  3. Jeg syntes det er meget flot!
    Du kan finde forskellige sites hvor du kan opmåle din løberute og få at vide hvor mange kalorier du har forbrændt - indtil du får fat i et løbeur (så er der gaveidé til fødselsdag....).

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi - surt at jeg er januarbarn:-)
      Hvilke sider tænker du mon på?
      Jeg kender kun iforms RUTEPLANNER. Den er meget fin, synes jeg.
      man kan taste sin vægt ind, når man beregner kalorieforbrug.
      Men måske er der andre gode sider?

      Slet
  4. Hejsa. Ja, du kender mig ikke, men jeg faldt lige over din blog, da jeg selv skriver på min egen - Vejen til det lange løb (http://www.kasperc.dk).

    Det er et superflot resultat du har opnået, og jeg håber der kommer mange spændende løb forude, samt at du taber endnu flere kilo.

    Mvh

    Kasper

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kasper

      Tak fordi du kiggede forbi :-)
      Du er jo også kommet langt, må jeg sige.
      Det er rigtig godt at læse om andre "sofaløbere", der har opnået resultater - du motiverer!

      Flot blog, du har!

      Hilsen Ane

      Slet