En løbedagbog

om at opdage glæden ved bevægelse i naturen, men også om at tage vare på sig selv efter angst, stress og depression. Kort sagt om at gnave løs nederst på stammen af det, der spærrer for dit udsyn, sætte bo i den fældede krone og bruge materialet til at konstruere naturlige oversvømmelser. Jeg ønsker for bloggen, at den kan være min og andres motivation, at I læsere vil blande jer rigtig meget, så vi kan inspirere hinanden. Dette er IKKE en ekspertblog, for jeg ved intet om løb udover at jeg løber. Velkommen.

søndag den 13. maj 2012

Fuldtid og røgfri

Foråret banker på, og selvom her stadig er koldt, og jeg har haft et par seriøst iskolde og våde løbeture denne uge, så er den lige om hjørnet, varmen. Jeg kan mærke det. Løberuterne skifter udseende fra dag til dag, og vi - pigerne og jeg - følger den japanske kirsebær. "Årh, hvor er den flooot,!!"
Tirsdag kom jeg vist til at presse knæene lidt for meget. Det gav et par pausedage blot med styrketræning. Ventetiden brugte jeg på at forberede rygestop. Planen var, at jeg skulle stoppe søndag, men allerede torsdag var jeg klar. Så nu er jeg fri af smøgerne på tredie dag. Jeg bliver ikke ryger igen.
Forandringen er stor: For det første er jeg pling! lysvågen om morgenen. For det andet er det meget meget lettere at løbe. Benene er anderledes. vejrtrækningen er vist næsten det samme, men det føles bare bedre det hele.

Har atter løbet 1 km på tid:
tirsdag: 09.44
lørdag: 08.56
søndag:08.16

Fra mandag går jeg på fuld tid på arbejdet igen. Glæder mig :-)


Uge 19 info
Mandag:        Cykle i skole – 10 km
Styrketræning
Tirsdag:          Cykle i skole x 2 = 20 km
                      Blev sat af på vej hjem fra skole-hjemsamtale - Løb 3:1 intervaller – 3 km
                      Styrketræning
Onsdag:         Ømme knæ
Styrketræne
Torsdag:         Pausedag – røgfri J
Fredag:           Stadig ømme knæ
                       Styrketræne
Lørdag;           Knæ okay igen.
  Løb en rolig tur til Paris– 3 km
 Styrketræne
Søndag:           Løb søndagstur – 3 + 4 km 3:1løb
                       Styrketræne
                           

4 kommentarer:

  1. Det lyder helt fantastisk, Ane! Og sikke du da får cyklet, løbet og styrketrænet - jeg er meget imponeret.

    Knus fra LisbethK

    SvarSlet
  2. Tak Lisbeth. jeg er også selv helt overrasket:-)))
    Men det er meget meget dejligt. Og lige i dag er det superhårdt.
    Men jeg kommer igennem.

    Gunilla - jeg kunne se en kommentar fra dig, men ved ikke hvor den blev af. Men tak til dig også :-)

    Knus Ane

    SvarSlet
  3. Tillykke med rygestoppet, det bliver du helt sikkert glad for, bare vent til dine smagsløg begynder at virke igen, så er der slet ingen vej tilbage :)
    Godt løbet og godt cyklet. Og vægttabet minder om mit eget da jeg begyndte at løbe. Man siger muskler vejer mere end fedt, og jeg var krympet ud af en hel del af mit tøj, før det rigtigt kunne begynde at ses på vægten, så fedtprocentmålinger i et lokalt mmotionscenter kan virker ekstra motiverende, hvis du er utålmodig eller gerne vil kunne se resultaterne.
    "Planken" er en meget ond, men også effektiv øvelse for mave og ryg og god til løbere. Det er den hvor man hviler på tæer og albuer og gør sin krop stiv som en planke og holder sig fri af gulvet et minuts tid eller sådan. Uf, som jeg synes det er anstrengende, men hurtigt overstået og man kan sagtens lave den hver aften og hurtigt mærke effekten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annie. Ja, det er snart to uger nu. jeg nyder det vældig meget (når ikke lige jeg suges tilbage i tiden af et strejf fra Trangen). Årh for pokker - skulle lige prøve Planken. Haha. De første par dage kunne jeg slet ikke lave den. Men nu kan jeg. Og puh, hvor er den dog ond! Allerede min favorit :-)

      Slet