En løbedagbog

om at opdage glæden ved bevægelse i naturen, men også om at tage vare på sig selv efter angst, stress og depression. Kort sagt om at gnave løs nederst på stammen af det, der spærrer for dit udsyn, sætte bo i den fældede krone og bruge materialet til at konstruere naturlige oversvømmelser. Jeg ønsker for bloggen, at den kan være min og andres motivation, at I læsere vil blande jer rigtig meget, så vi kan inspirere hinanden. Dette er IKKE en ekspertblog, for jeg ved intet om løb udover at jeg løber. Velkommen.

søndag den 20. maj 2012

Hvad det hele handler om


 Med en lille pludrende, veltilpas vandbærer på cykel er det ingen sag at løbe en skovtur.
Jeg behøver ikke planlægge fartleg, intervaller og den slags.
For Kirstens naturlige impulser betyder, at jeg futter efter hende i en fart, for et øjeblik senere at standse for at sætte dukken bedre tilrette i cykelkurven, for at tøffe roligt en kilometer, mens vi drøfter hele verden og dens forunderligheder så som hvordan fuglene kan vide, at det er varmt nok til at lægge æg i rederne og ruge på dem, cyklen skrider ud i blødt mudder, jeg hanker op i den med Kirsten, hun børster knæ og fortsætter.....og sådan er der pludselig gået 4 kilometer. Dejlig tur!
Den minder mig om, hvorfor det er, at jeg er til, og hvorfor det er, at jeg gerne vil have det godt igen.
Den lille skat her. Og hendes 4 søskende. Mine elskede børn. De har lov at have en mor, der passer på dem og er her for dem. De har lov at bo i et hjem, der fungerer. Hvor varmen og kærligheden breder sig ud og fylder hver en krog. Sammen med den helt almindelige hverdagshverdag med sine almindelige sysler, ærgrelser og knus.
Det er derfor jeg løber, og derfor jeg vil blive ved med at løbe.
Jeg nyder det og får det så godt af det.
Og jeg vil så gerne leve vores liv.


I denne uge opdagede jeg, at endomondo fungerer på min halvgamle Nokia.
Prøvede lige en enkelt tur.
Det glæder jeg mig til at lære bedre at kende.

Uge 20 info
Mandag:             Styrketræning
Tirsdag:               Løb 4 km med Kirsten på cykel – superhyggeligt J
                           2 km på tid: 16,11 (8,06 min/km)
                           Styrketræning
Onsdag:              Cykle i skole – til Bov – hjem – 13 km i ØS-PØSE-REGNVEJR – UF!
     Styrketræne
Torsdag:              2 km interval – gennemsnitshastighed 6,3 km/t
                           2 km jævnt løb - gennemsnitshastighed 7,7 km/t
                           4 km i alt - gennemsnitshastighed 7 km/t
                           Gennemsnitsfart: 8,57 min/km (= 34,3 min/4 km)
     Røgfri 1 ugeJ
     Styrketræning
Fredag:               Pausedag 
Lørdag;              Terræn-3er – 3 km
                           Fik endomondo til at fungere
     Styrketræne
Søndag:              Styrketræne
                          



2 kommentarer:

  1. Endomondo er genialt og meget motiverende!
    Da jeg begyndte at løbe "fulgtes" jeg med min bror, der bor 250 kilometer væk. Og vi holdt øje med hinanden på endomondo og af og til var det lige hvad der skulle til for at jeg kom afsted, for han skulle knageme ikke være vidne til at jeg var slap i motivationen! :)
    Nu er det sjov statistik og en stor triumf at fejre "runde" kilometerjubilæer.

    SvarSlet
  2. Hvor er det herligt, Annie, at læse om, at du og din bror bruger nettet til at komme tættere på hinanden. Jeg tror nu også, du og jeg har en fælles svaghed for nørderier - analyse måske?

    SvarSlet