En løbedagbog

om at opdage glæden ved bevægelse i naturen, men også om at tage vare på sig selv efter angst, stress og depression. Kort sagt om at gnave løs nederst på stammen af det, der spærrer for dit udsyn, sætte bo i den fældede krone og bruge materialet til at konstruere naturlige oversvømmelser. Jeg ønsker for bloggen, at den kan være min og andres motivation, at I læsere vil blande jer rigtig meget, så vi kan inspirere hinanden. Dette er IKKE en ekspertblog, for jeg ved intet om løb udover at jeg løber. Velkommen.

onsdag den 28. marts 2012

Vejrtrækningen

Sikke mange løbere, jeg kender. Og sikke mange fif, man kan få. Hvor er jeg heldig!
I dag på en dejlig fyraftensløbetur fik jeg af en god ven det råd at prøve at få indåndinger og udåndinger til at passe med et bestemt antal skridt. Så jeg ligesom kunne komme ind i en rytme. Jeg kunne ikke rigtig få det til at passe sammen og kan ikke bestemme mig for, om det netop er fordi der ikke er et system i mit løberi - at jeg ikke har fundet min løbestil endnu - eller det er fordi jeg har det bedst med at få benene til at passe til min musik og så lade åndedrættet passe sig selv.
Gad vide, hvad der virker for I andre?
I der løber længere tid ad gangen og får det i flow.

P.S. Benene havde det absolut bedre end nogensinde før og begynder at kunne løbe af sig selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar