En løbedagbog

om at opdage glæden ved bevægelse i naturen, men også om at tage vare på sig selv efter angst, stress og depression. Kort sagt om at gnave løs nederst på stammen af det, der spærrer for dit udsyn, sætte bo i den fældede krone og bruge materialet til at konstruere naturlige oversvømmelser. Jeg ønsker for bloggen, at den kan være min og andres motivation, at I læsere vil blande jer rigtig meget, så vi kan inspirere hinanden. Dette er IKKE en ekspertblog, for jeg ved intet om løb udover at jeg løber. Velkommen.

mandag den 2. april 2012

Det eneste der kan få mig til at smide tøjet .....

.....og klæde om på sådan en pivende hvinende blæsende kold aften, er min egen Snedker, der puffer mig kærligt i ryggen:
"Kom så af sted! Du ved, hvor godt det bliver, når først du er derude"

Puuuhha.
Viljestyrke er virkelig en begrænset ressource.
Der stod jeg i uldne sokker, med en dejlig varm sweater og et kaffekrus i mit lune køkken.
Tilbage i komfortzonen. Udenfor var det råt. Jeg ville elske at løbe afsted.
Men klæde om! Brrrrrrrrrr...
Så er det jo godt, vi er to, der kan få det bedste frem i hinanden.
Snedkeren gik så langt som til at love at bage pizza til jeg kom tilbage.
Det er så første gang, han har gjort det, mens jeg er hjemme (jeg plejer at lave maden)

Her sidder jeg så med røde kinder, mæt og glad og veltilpas efter et stykke fænomenal pizza.
Selvfølgelig er han da god til at ælte med de store stærke hænder.
Selvfølgelig kan han med sin omhyggelighed rulle dejen papirtynd og bage bunden sprød, så englene synger og nabohunden savler. Wauw.

Og bæveren?
Hun har da været på en 6 km tur.
2 min løb 2 min rask gang
10 løbeintervaller helt uden problemer
Benene dapper bare af sig selv nu, og jeg føler mig stærk som en okse.
Tankerne glider forbi som drivende skyer.
Det her bliver så godt. Åh jeg elsker det allerede.

Mest af alt elsker jeg ham, der fik mig til at smide tøjet og trække i løbetøjet.

4 kommentarer:

  1. Orv, hvor er han god, ham din kære Snedker! Giver dig det kærlige puf, der skal til for at komme afsted på en dag, hvor man ellers har mest lyst til at hygge indendørs - og så havde han ovenikøbet sørget for lækker pizza. Du er forkælet, Ane - men det ved du godt.

    Knus LisbethK

    SvarSlet
  2. Ja,Lisbeth, jeg ved det godt:-)

    SvarSlet
  3. Tja...Han er klog din snedker, det ender med at du smider tøjet helt af dig selv;)

    SvarSlet