En løbedagbog

om at opdage glæden ved bevægelse i naturen, men også om at tage vare på sig selv efter angst, stress og depression. Kort sagt om at gnave løs nederst på stammen af det, der spærrer for dit udsyn, sætte bo i den fældede krone og bruge materialet til at konstruere naturlige oversvømmelser. Jeg ønsker for bloggen, at den kan være min og andres motivation, at I læsere vil blande jer rigtig meget, så vi kan inspirere hinanden. Dette er IKKE en ekspertblog, for jeg ved intet om løb udover at jeg løber. Velkommen.

torsdag den 5. april 2012

Koldt og klart

Løb en morgentur på 6 km i dag.
Intervallerne er sat om til 2 min løb 1 min rask gang.
Nu kan jeg mærke, at det er ligemeget med det gåen.
Jeg kunne godt blive ved med at løbe - og det føles godt at vide.
Men nu holder jeg mig til min plan!

Mobiltelefonen kan indstilles, så den summer, hver gang jeg skal skifte.
Jeg har endelig fundet ud af, hvordan det virker, så nu irriterer det ikke længere.
Det er bare et lille signal, og så skifter jeg.

Fik ondt i det ene lår i dag. Nok noget der satte sig i klemme igen, men jeg satte bare over i lunteløb, og så gik det fint. Gjorde faktisk kun ondt, når jeg gik.
Jeg lægger ruten om til lidt bredere skovstier med knapt så mange huller og kogler, for nu begynder det jo at batte noget, og selvom det er godt at træne vågenhed og opmærksomhed, så er det også meget fedt bare at løbe derudad uden hele tiden at skulle passe på ikke at falde. Jeg kommer jo også lidt længere omkring nu på mine 50 minutter.

I morgen løber jeg med Marie. Spændende om låret er ok igen.
Bare det ikke er en fibersprængning.
Jeg aner ikke, hvordan sådan en føles, og derfor kan jeg heller ikke mærke, om det bare er en øm muskel eller noget andet. Lidt ligesom ved første fødsel. Er det her veer? Er det her mon? :-)

Dejlig tur i alle fald med koldt klart vejr og høj sol.
Fuglesang. Havde ikke så meget brug for musikken i dag.
Nød bare turen.

2 kommentarer:

  1. Superfedt, du har lavet denne blog, og selvfølgelig har DU det :-) Glæder mig til at løbe sammen en dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hey Odder! Ja, selvfølgelig har jeg det:-)
      Troede ellers ikke, jeg kunne blogge om så smalt et emne.
      Men det giver mig rigtig meget.
      Velkommen til.
      Og klart skal vi løbe sammen en dag.
      Et kvindeløb måske?

      Slet